آماده‌باش جهاد کشاورزی برای مهار مگس میوه/ کدام شهرها بیشترین شکار مگس را داشتند؟

آماده‌باش جهاد کشاورزی برای مهار مگس میوه/ کدام شهرها بیشترین شکار مگس را داشتند؟

به گزارش مازند روز به نقل از خبرنگارآریادفترمازندران درساری، مجید بهادری با اعلام اینکه مگس میوه در باغات استان مازندران کمترین خسارت را به محصولات باغی وارد کرد به گونه ای که خسارت به یک تا دو درصد هم نرسید و به خوبی توانستیم این آفت را کنترل و مهار کنیم، گفت: برای مقابله با این آفت 6 هزار برنامه آموزشی و ترویجی برای باغداران استان برگزار شد.

 وی ابلاغ دستورالعمل فنی برای مقابله با آفت مگس میوه را بسیار مهم دانست و افزود: 130 هزار هکتار باغ با 285 ایستگاه پیش آگاهی در استان برای بررسی جمعیت مگس میوه و زاد و ولد آن پایش می شوند.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه تا نیمه اول دی ماه امسال از غرب تا شرق استان در تله ها شکار مگس میوه مدیترانه ای به صورت محدود مشاهده شد، ادامه داد: از نیمه دوم دی ماه در مناطق غرب شکار مگس میوه به حداقل و حتی به صفر رسید.

 بهادری اضافه کرد: شهرستان های ساری، بهشهر و قائمشهر بیشترین شکار مگس میوه را در تله‌های فرمونی داشتند.

 وی بیان کرد: برای سال جدید و مقابله با آفت مگس میوه در باغ ها، فعالیت‌ها از اسفندماه امسال با شدت بیشتری انجام خواهد شد تا به محصولات تابستانه خسارت وارد نشود.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: چند میزبانه بودن این آفت یکی از مواردی است که مقابله با مگس میوه مدیترانه ای را سخت می‌کند.

 این مسؤول اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم نارنج همچنان روی درخت باقی مانده است و عدم برداشت این محصول سبب گسترش آفت مگس میوه خواهد شد.

 بهادری ادامه داد: با توجه به اینکه طرح های مختلفی از سوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در زمینه کنترل و مقابله با آفت مگس میوه مدیترانه ای تهیه و به نهادهای مربوطه ارائه شد اما تاکنون هیچ اعتباری برای این امر در اختیار جهاد کشاورزی قرار داده نشده است.

اخبار مرتبط

عزم مازندران برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی

خزانه‌گیری ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

برگزاری همایش ملی اقتصاد ایران با محوریت کشاورزی مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha